Cara2 MenGhadaPi LELAKI eGo...  

Posted by: kiNaKoYu @ AsMaWaTiE ALiaS in




Pernah x korang mengenali seorang lelaki yg over confident, bergaya, Handsome... dalam hidup anda? Jika 'Ya'..beruntung la korang. Bagai Bulan Jatuh Ke riba!!!

Dapat lelaki dalam kategori di atas, akhirnya menjadi milik kita. tapi sayang dan cinta yg berkobar2 di hati harus mendapat ujian yg dasyat. mula2 hidup terlalu indah kerana berada di sampingnya.setelah beberapa bln berlalu...barulah kita tahu kalau dia tidak sensitif terhadap perasaan kita.sering disakiti dengan sikap keegoannya. kerana dia tahu kita terlalu sayangkan dia. sakit hatikan? meh kita belajr menghadapi spesies lelaki yg ego begini..

1. Pelajari sifatnya.... memang dia tidak mahu mengalah, walaupun sudah terang dia yg salah. tul x? ada saja helah nak kenakan kita. kadang2 kita tertanya2 dalam diri, betul ker dia mencintai kita sebenar-benarnya? kenapa harus kita saja yg mengalah, sabar dan reda dgn perlakuannya itu?sifat ego yg terbentuk dlm diri seseorang wujud setelah melalui suatu proses yg panjang dlm hidupnya. jika kita rasa tidak selesa, baik terus-terang dan beri cadangan supaya dia faham apa yg kita mahu.

2. Beri dia peluang.... pada hakikatnya, dia masih belajar mencintai kita. berlainan dgn kita yg sememangnya telah 'cinta bagai nak rak' kepadanya. jadi kita perlu menjadi seseorang yg diidamkannya, supaya dia menemukan dlm diri kita 'sesuatu yg selama ini dicari' dlm hidupnya.

3. Hadkan masa utk dia berubah.... Tolong dia dgn sabar, seseorang x akan dpt berubah dlm masa yg singkat. betul x? kita pun mcm tu kan? kalau kita nak sampai ke puncak, kita perlu mendaki anak tangga yg byk. x mungkin kita blh sampai ke atas dgn cara sekali saja lompatan.


p/s: Jadi.... cik kak..cik kak kat luar sana tu. berilah dia peluang untuk dia memperbaiki dirinya. jika betul cinta korang sejati...kita mesti memiliki kemaaffan yg tulus utk memudahkan pendakian seterusnya...

This entry was posted on Isnin, Julai 06, 2009 and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Langgan: Catat Ulasan (Atom) .

0 comments

Catat Ulasan